Ponto de atribuição.
Atendimento ao Cliente e Estratégia Promocional de Produtos do Banco BRAC.
O Banco BRAC pretende estabelecer padrões como líder de mercado em Bangladesh. Ele demonstrará que uma instituição de propriedade local pode fornecer serviços bancários eficientes, amigáveis e de serviço completo em uma base lucrativa. O principal objetivo do estudo é realizar uma avaliação da implementação da Qualidade de Serviço ao Cliente e Estratégia Promocional de Produtos do BRAC Bank Limited. Além disso, o objetivo do estudo é ter um conhecimento claro sobre o status de prestação de serviço do banco comercial privado e diferentes tipos de serviço que prestam ao cliente.
O BBL é um banco bem estabelecido em Bangladesh. Está fornecendo serviços máximos ao cliente então outro banco. Entrando como um novo banco no cenário de banca privada de Bangladesh, o BRAC Bank está constantemente a tentar ultrapassar os obstáculos em relação às ideias típicas de negócios e a inovar reduzido aos seus consumidores, de modo a colher o máximo benefício para eles. O BRAC Bank Limited é um banco de terceira geração, inaugurado em 4 de julho de 200, com a missão de fornecer o melhor serviço bancário no país para melhorar a atividade econômica.
O BRAC Bank está mantendo a competitividade alavancando seu software bancário on-line e sua infra-estrutura moderna de TI. É o pioneiro entre os bancos locais na introdução de produtos inovadores como o SMS Banking, o Phone Banking e o Internet Banking, entre outros.
A indústria bancária é uma das indústrias mais promissoras do nosso país. A importância do setor se revela através de sua contribuição no crescimento econômico do país. Este setor acelera o crescimento econômico através da mobilização de fundos da unidade excedente para a unidade deficitária. A indústria bancária está caminhando para mudanças rápidas devido à inovação tecnológica e às necessidades diversificadas de seus clientes.
Os bancos lidam com o fator mais importante da economia, ou seja, o dinheiro. Fluxos de recursos de unidade excedente para unidade deficitária e, com isso, facilitou a alocação eficiente dos recursos, bem como o crescimento econômico acelerado. Este setor está caminhando para uma nova dimensão, pois está mudando rapidamente devido à competição, desregulamentação, reformas financeiras. Como o ritmo da globalização, a concorrência no setor bancário está aumentando muito. Os bancos estão cada vez mais orientados para os clientes e oferecem produtos de alta tecnologia personalizados para o seu mercado-alvo para manter o mercado. Nosso banco central sempre acompanhar os desempenhos dos bancos. Hanks individuais também precisam avaliar seu próprio desempenho para satisfazer as partes relacionadas ao seu crescimento.
Para os Acionistas. Para depositante. Para o Banco do Bangladesh. Para sua própria avaliação para ver o crescimento futuro e lucrou.
O BRAC Bank Limited, com participações institucionais da BRAC, da International Finance Corporation (IFC) e da Shore cap International, tem sido o Banco que mais cresce em 2004 e 2007. O Banco opera sob um duplo saldo de caixa & # 8221; agenda onde o lucro e a responsabilidade social andam de mãos dadas à medida que se esforça para um Bangladesh esclarecido, livre da pobreza.
Um Banco Comercial totalmente operacional, o BRAC Bank se concentra na busca de nichos de mercado inexplorados nas Pequenas e Médias Empresas, que até então permaneceram amplamente inexploradas no país. Nos últimos seis anos de funcionamento, o Banco desembolsou mais de BDT 7500 corer em empréstimos a cerca de 2,00 milhões de pequenos e médios empreendedores. A administração do Banco acredita que este setor da economia pode contribuir mais para a rápida geração de emprego em Bangladesh. Desde o início em julho de 2001, a área de cobertura do Banco cresceu para 56 filiais, 429 escritórios de unidades de SME e 112 pontos de atendimento em todo o país, e a base de clientes expandiu para 4,65,000 e eu, S7, OOO contas através de 200S. Nos próximos anos, o BRAC Bank espera introduzir muito mais serviços e produtos, além de adicionar uma rede mais ampla de escritórios de unidades de PME, filiais de varejo e TMs em todo o país.
O Banco BRAC pretende estabelecer padrões como líder de mercado em Bangladesh. Ele demonstrará que uma instituição de propriedade local pode fornecer serviços bancários eficientes, amigáveis e de serviço completo em uma base lucrativa. Ele produzirá lucros e dividendos de pagamento que podem apoiar as atividades da BRAC, principal acionista do Banco. O desenvolvimento e a redução da pobreza em todo o país precisam de produção em massa, consumo de massa e financiamento em massa. O objetivo do Banco BRAC é fornecer financiamento em massa para permitir a produção em massa e o consumo em massa e, assim, contribuir para o desenvolvimento de Bangladesh. Os objetivos do Banco estão, portanto, alinhados com os do BRAC.
Estrutura acionária: A estrutura acionária do BRAC Bank Limited consiste em um grupo diferente com participações institucionais da BRAC, Corporação Financeira Internacional (IFC), Teto Shore Internacional e o público em geral também está incluído por meio do IPO.
O BRAC, uma organização nacional privada, começou como um projeto de alívio e reabilitação em pequena escala financiado por doadores para ajudar o país a superar a devastação e o trauma da Guerra da Libertação e se concentrou em resgatar refugiados retornando da Índia. Hoje, o BRAC surgiu como um paradigma independente, virtualmente autofinanciado em desenvolvimento humano sustentável. É uma das maiores organizações de desenvolvimento do Sul que emprega 97.192 pessoas, com 61% de mulheres, e trabalha com o duplo objetivo de aliviar a pobreza e empoderar os pobres.
Corporação Financeira Internacional.
A International Finance Corporation (IFC) é a ala comercial do Banco Mundial. Usando determinados canais e representantes no exterior, a IFC ajuda instituições financeiras locais a encontrar maneiras lucrativas de atingir pequenas e médias empresas. O financiamento vem do Banco Asiático de Desenvolvimento, do Canadá, da Comissão Europeia, da Holanda, da Noruega, do Reino Unido e da própria IFC. A IFC é um dos 19 acionistas do BRAC Bank. Um novo programa de assistência assinado em agosto de 2005 visa dobrar o número de clientes de pequenas e médias empresas do banco em 18 meses por meio de campanhas direcionadas a mulheres empreendedoras e clientes rurais, introduzir novos produtos e treinar gerentes de agências.
A ShoreCap International Ltd. é uma empresa internacional privada, sem fins lucrativos, que busca investir em bancos de pequenas empresas e instituições reguladas de micro finanças em países com economias em desenvolvimento e em transição. Fundada em meados de 2003, a ShoreCap tem uma base atual de US $ 28,3 milhões em compromissos de capital e procura apoiar o crescimento de instituições financeiras de desenvolvimento na África, Ásia e Europa Oriental. A instituição fez investimentos totalizando US $ 7 milhões em Bangladesh, Índia, Camboja, Armênia, Mongólia e Quênia.
A ShoreCap normalmente investe entre US $ 500.000 e US $ 2 milhões para uma posição de propriedade de 10% a 25% de uma empresa. Como acionista minoritária, a ShoreCap busca instituições financeiras com uma equipe de gerenciamento forte e experiente e um conjunto comprometido de investidores voltados para o desenvolvimento local. A ShoreCap atualmente possui 18% do BRAC Bank Limited.
O Banco BRAC será o líder absoluto de mercado no número de empréstimos concedidos a pequenas e médias empresas em todo o Bangladesh. Será um mundo & # 8211; organização de classe em termos de qualidade de serviço e estabelecimento de relacionamentos que ajudam seus clientes a desenvolver e crescer com sucesso. Será o banco escolhido tanto por seus funcionários quanto por seus clientes, o banco modelo nessa parte do mundo.
"Construir uma instituição financeira lucrativa e socialmente responsável, focada em Mercados e Negócios com potencial de crescimento, auxiliando assim a BRAC e as partes interessadas a construir um Bangladesh justo, esclarecido, saudável, democrático e livre de pobreza."
Crescimento sustentado em & small & amp; Empresa Média & # 8217; setor Crescimento contínuo de depósitos de baixo custo com crescimento controlado nos Ativos Corporativos de Ativos Retidos a serem financiados por meio de mobilização de responsabilidade própria. Ganhos em Ativos através de Sindicações e Investimento em setores de crescimento mais rápido Esforço contínuo para aumentar a receita com base em taxas Manter nossos Encargos de Dívida em 2,5% para manter um crescimento lucrativo estável Alcançar sinergias eficientes entre as Agências do Banco, Escritórios das Unidades de Pequenas e Médias Empresas (SME) e escritórios de campo BRAC para entrega de outros produtos e serviços de Remessa e de Banco Gerencie várias linhas de negócios em um ambiente totalmente controlado sem comprometer a qualidade do serviço Mantenha uma equipe diversificada, Sr. Hung totalmente motivada e orientada para materializar o banco e Visão de n na realidade.
A força da BBL emana do seu dono & # 8211; BRAC. Isso significa que teremos os seguintes valores e seremos guiados por eles enquanto fazemos o nosso trabalho.
Valorize os atendimentos que somos um membro da família BRAC Criando um ambiente honesto, aberto e capacitante Tenha um forte foco no cliente e construa relacionamentos com base na integridade, no serviço superior e no benefício mútuo Busque o lucro & amp; crescimento sólido Trabalhar em equipe para atender ao melhor interesse de nossos proprietários Implacável em busca de inovação e melhoria de negócios Valorizar e respeitar as pessoas e tomar decisões com base no mérito Reconhecer e recompensar a base de desempenho Responsável, confiável e cumpridor das leis em tudo o que fazemos .
Banco de crescimento mais rápido: O Banco BRAC tem sido o Banco que mais cresce em 2004 e 2007. É um dos bancos comerciais privados locais que estabeleceu o padrão de bancos para o banco líder do setor bancário de Bangladesh. Líder no financiamento de PMEs através de 429 escritórios da unidade das PMEs: A ideia da unidade das PMEs tornou-se muito popular para o cliente do banco BRAC. Nos últimos seis anos de funcionamento, o Banco desembolsou mais de BDT 7500 corer em empréstimos a cerca de 2,00 milhões de pequenos e médios empreendedores. Maior terno de banca pessoal & amp; Produtos SME: O BRAC Bank tem uma variedade de produtos para o seu cliente na Branch e também no escritório da SME. Grandes caixas automáticos (Caixa automático) & amp; Rede de pontos de venda. Agora, o BRAC Bank possui 112 máquinas ATM em todo o país.
Desempenho e impacto do investimento.
Crescimento de quatro vezes em tamanho e ganhos em três anos. Os empréstimos em circulação cresceram 87% durante 2007 e os depósitos totais aumentaram 51% para USS200m. Empréstimos para PMEs de US $ 91,7 milhões para cerca de 15 mil clientes de pequenas e médias empresas em 2007. Crescente presença no mercado de varejo com 125 mil correntistas e 60 mil cartões em circulação. O banco agora tem um total de 2.500 funcionários em tempo integral (475 em 2003). As pesquisas com clientes do BRAC Bank revelam que cerca de 18.000 novos empregos foram criados graças a empréstimos para pequenas e médias empresas que ajudam a expansão dos negócios. O foco de SME do BRAC Bank provou ser tão bem sucedido que muitos dos maiores bancos comerciais estão agora competindo por clientes neste setor.
O BRAC Bank Limited é composto por quatro divisões de negócios principais, a saber:
Divisão de Banca Corporativa Divisão de Banca de Retalho Pequenas e Médias Empresas (PME) Comércio Exterior & amp; Tesouraria.
Divisão de Banca Corporativa:
A Divisão Corporativa fornece uma gama completa de produtos e serviços bancários comerciais para quaisquer clientes corporativos em potencial, incluindo multinacionais, grandes ou médias empresas locais, ONGs, órgãos institucionais. A Divisão de Corporate Banking possui uma estrutura centralizada através do sistema bancário on-line. Qualquer linha de crédito é processada na Divisão de Corporate Banking, sede. Após o sancionamento da instalação, o limite é colocado on-line e o cliente pode desfrutar da instalação de qualquer uma das agências do Banco BRAC. A aderência estrita às diretrizes de controle interno e outras conformidades legais e estatutárias são seguidas. O processo de aprovação de crédito envolve uma Divisão de Crédito separada, o Diretor Administrativo e, finalmente, o Conselho.
Outros departamentos, como Comércio Exterior, Tesouraria e Administração de Crédito, etc. desempenham o papel de suporte para uma gama abrangente de serviços para a Divisão de Negócios Corporativos.
Divisão de Bancos de Varejo: A Divisão de Varejo oferece uma ampla gama de produtos bancários lucrativos e competitivos para os clientes individuais do banco. Atualmente, existem seis produtos de empréstimo e vários outros novos produtos atraentes serão lançados em breve. Ele também oferece diferentes tipos de esquemas de depósito a prazo e STD & amp; Sistemas de depósito de poupança que dão juros sobre o saldo diário.
Pequenas e Médias Empresas (PME): O SME é um horizonte adicional e especializado do banco, que serve o foco especial do banco na promoção de uma ampla participação, atendendo ao pequeno e médio empreendedor. A rede de PME já foi estabelecida em todo o Bangladesh.
O mercado das PME no Bangladesh é grande. O BRAC Bank é o líder absoluto de mercado no número de empréstimos concedidos a pequenas e médias empresas. empresas médias em todo o Bangladesh. O Banco desembolsa quase 700 milhões de reais do seu empréstimo para a unidade de PME A unidade de PME está a lidar com um empréstimo de pequena escala que é conhecido como “ANONNO & # 8221;
Comércio Exterior & amp; Tesouraria: A Divisão de Tesouraria é uma das principais divisões do Banco BRAC. Divisão de Tesouraria lida com mercado financeiro Todos os produtos relacionados à tesouraria são processados em conformidade com o Banco, Operacional, Negociação, Mercado monetário, Overnight, Colocação de termos, Liquidação de negócios, Manutenção de posição comercial, Tesouraria, Crédito, Financiamento & amp; outras políticas aplicáveis. Operações de Tesouraria calcula o valor do investimento, prepara o aplicativo do leilão, encaminha a solicitação ao Banco do Bangladesh para Operações de Lance e Tesouraria e reconcilia todas as contas com bancos locais e estrangeiros.
Produtos Bancários ou Serviço.
No BRAC Bank, os Clientes são atendidos por gerentes de conta dedicados que entendem seus requisitos específicos. Os seguintes serviços são prestados aos valiosos clientes da BBL
Gestão de caixa: os Serviços de Cobrança do Banco BRAC (NCS - National Collection Services) foram concebidos para auxiliar os requisitos de recolha de dados das empresas a nível nacional, proporcionando uma disponibilização de fundos mais rápida e rentável.
Produtos para PME: O SME é um horizonte adicional e especializado do banco, que serve o foco especial do banco na promoção de uma ampla participação, atendendo ao pequeno e médio empreendedor. A rede de PME já foi estabelecida através do Bangladesh. O mercado das PME no Bangladesh é grande. O BRAC Bank é o líder absoluto de mercado no número de empréstimos concedidos a pequenas e médias empresas. empresas médias em todo o Bangladesh. O Banco desembolsa quase 700% de seu empréstimo para a unidade de PMEs. A unidade de PMEs está lidando com um empréstimo de pequena escala que é conhecido como & # 8220; ANONNO ·
Produtos Probasbi: Como parte da solução bancária total, ela introduziu um serviço de remessa inovador e um dos seus tipos, sob o estilo e o nome & # 8220; Secured & amp; Serviço de Remessa Fácil # 8221; (SERS). O objetivo do programa é introduzir um serviço de remessa fácil e seguro, em que as pessoas fiquem confortáveis e seguras na remessa de fundos sem complicações e atrasos. Utilizando a rede nacional do BRAC, que compreende mais de 1100 escritórios de campo, o SRS garantirá a entrega garantida e apenas de 24 horas das remessas em qualquer lugar em Bangladesh.
A maioria do banco em nosso país estão operando localmente. É por isso que a maioria de suas funções está concentrada no banco de varejo. O BRAC Bank Limited não é uma exceção deles. Tem 56 filiais por todo o Bangladesh. O banco de varejo é dividido em três divisões. Eles são dados abaixo:
Diferentes tipos de conta:
Conta Corrente: Uma conta transacional absoluta através da qual um cliente pode transacionar qualquer quantia. Esta é uma conta de verificação de cheque normalmente sem juros pagos, sem bar em depósito e retirada e tem fácil acesso a outros depósitos e facilidades de empréstimo. Esta conta é normalmente operada pelo empresário.
Conta poupança: um tipo de conta transacional através da qual um cliente pode realizar transações diariamente. Recursos especiais dessa conta incluem: Limitação de transação & amp; Tamanho da transação, grande retirada exigem aviso prévio, conta de verificação de cheque, juros pagos na taxa de poupança, acesso a outras facilidades de depósito e facilidades de empréstimo, exceto facilidade de descoberto.
Conta de depósito de curto prazo: Uma conta transacional absoluta através da qual um cliente pode realizar transações com qualquer valor com aviso prévio. As características especiais desta conta incluem: Normalmente operadas por empresas com menos transações e individuais, mais como conta corrente, Juros pagos, Sem bar em depósito & amp; Retirada, Acesso a outros depósitos e facilidades de empréstimo, Bar pode ser imposto sobre a manutenção da balança.
Conta de depósito a prazo: um tipo de conta não transacional e o valor a ser pago somente após o vencimento. Os recursos especiais dessa conta incluem: O valor pode ser corrigido tanto pelos negócios quanto pelos negócios. indivíduo com permissão do banco, Juros pagos são comparativamente maiores que T A, Sem acesso a outros depósitos e facilidades de empréstimos, Recebimentos de depósitos a prazo são dados do banco, Exemplo 1/3/6 meses de depósito fixo Y, depósito fixo anual, DPS etc.
Moeda estrangeira: um tipo de contas transacionais nacional e os estrangeiros podem abrir. As características especiais desta conta incluem: Necessidade racional de abrir tais contas (Negócios, Remessas, Receitas estrangeiras), Requer documentação especial, Somente agências de revendedores autorizados (AD) podem abrir, Podem ser de juros / não juros, Mantidas conforme diretriz cambial estrangeira do Banco do Bangladesh.
Cartão de Débito Visa: os cartões VISA são aceitos em todos os cartões BBL, VISA & amp; Q-Cash ATMs & amp; POS.
Cartão Aarong: É um cartão multimarca com característica especial de cash back. Ao contrário de outros cartões ATM, o titular deste cartão pode usufruir de 5% de desconto nas compras em qualquer loja Aarong e o desconto será automaticamente creditado na conta do cliente no BRAC Bank.
Cartão Alico: é um cartão multimarca com cobertura de seguro de vida. Ao contrário de outros.
Cartões ATM, o titular deste cartão pode desfrutar de uma facilidade de seguro de vida especial.
Cartão DIA Gold: é um cartão ATM de marca compartilhada com um recurso especial de devolução de dinheiro e desconto em dinheiro_ Ao contrário de outros cartões ATM, o portador deste cartão pode usufruir de 10% de desconto na compra de produtos diamantados e 8% de desconto encarregar-se de comprar itens de ouro em qualquer tomada DIA GOLD.
Uma certa quantia é depositada mensalmente em uma conta (também chamada de plano de pensão mensal), que é acumulada durante um período específico de tempo_ Plano de Pensão de Depósito (DPS) é o esquema de depósito mais atrativo oferecido pelo BRAC bank limited_ Deposit Pension Scheme is especialmente projetado para o grupo de rendimento mensal fixo_ No vencimento, o montante total (total de depósitos acumulados com juros acumulados acumulados) é disponibilizado para o titular da conta DPS.
Característica especial deste esquema:
As parcelas mensais podem ser tão baixas quanto Tk. 500 ou qualquer múltiplo dele Escolha qualquer dia como sua data de parcelamento Receba uma poupança a / c com um livro de cheque personalizado Instalações bancárias on-line Você não precisa ficar em uma longa fila para depositar suas parcelas DPS. Você sempre pode depositar mais de uma parcela em sua conta poupança e nós transferiremos automaticamente a prestação para sua conta DPS nas datas de vencimento.
O Banco BRAC está bem envenenado para ser o principal negócio de Banca Pessoal entre os bancos privados locais. Os esforços conscientes do Bank na construção da marca, introdução e suporte de novos produtos embalados, desenvolvimento da organização do PB e canais de distribuição não tradicionais resultaram em um bom reconhecimento da marca entre os mercados-alvo escolhidos. Os esquemas de poupança baseados em parcelamento são uma categoria importante de instrumentos de poupança entre a população urbana de renda média a média alta.
O DPS é um esquema de poupança baseado em parcelas (Scheme Pension Scheme) do BRAC Bank para clientes individuais. Os principais diferenciais do produto serão
Quantidade de depósito mensal & # 8211; O esquema oferece aos clientes a flexibilidade de adaptar o valor do depósito mensal com base em sua posição de fluxo de caixa mensal. O depósito mínimo mensal será de 500,00 MAS O cliente terá a opção de depositar qualquer quantia em múltiplos de 500,00 BDT.
Teor flexível do esquema - O cliente tem flexibilidade de decidir sobre o teor do esquema em termos de número de meses. No entanto, o prazo mínimo seria de dez anos.
Flexibilidade para abrir qualquer número de contas DPS - Um cliente pode abrir no máximo cinco contas DPS no nome do cliente, no nome do seu cônjuge ou em nome dos seus filhos ou em nomes conjuntos com qualquer de seus familiares.
Cobrança prematura & # 8211; se algum cliente fechar a conta de depósito antes de um ano, ele / ela não terá direito a nenhum interesse. A conta com prazo superior a um ano será elegível para os juros prevalecentes oferecidos na conta de poupança.
NENHUMA taxa de atraso no pagamento & # 8211; Os clientes que não depositarem nenhuma parcela não pagarão nenhuma taxa de pagamento atrasado.
Pagamento por conta & # 8211; Os clientes terão que abrir uma Conta com o BRAC Bank Limited e uma instrução permanente será executada para o débito automático para efetuar a prestação mensal.
Facilidade OD contra DPS & # 8211; Os clientes terão a opção de antecipar até 90 & # 8243; 10 do valor depositado no momento da inscrição. No entanto, para ser elegível para a instalação de OD, a conta deve ter pelo menos dois anos de idade.
Restrição e Elegibilidade do Cliente.
Qualquer cidadão de Bangladesh que atinja 18 anos de idade poderá aproveitar este produto abrindo uma conta em qualquer uma das filiais da BBL. A filial garantirá o cumprimento das formalidades de abertura de conta. Um menor operado pelo responsável legal também pode abrir a conta. O prazo e o valor do depósito acordado pelo candidato e aceito pelo Banco no momento da abertura da conta não podem ser alterados posteriormente.
A conta deixará de operar imediatamente no caso do seguinte:
Liquidação da Documentação da Conta - Para abrir a conta, o titular da conta irá executar a seguinte documentação:
Cumprir as formalidades de abertura da conta Preencher o Formulário de requerimento do DPS 2 cópia Tamanho do porto do passe Fotografia do requerente 1 fotografia do tamanho do passaporte da cópia do candidato atestado pelo requerente.
Plano Estratégico de Promoção: O Banco BRAC seleciona os dois tipos de ferramentas promocionais qualitativas e quantitativas para a promoção de seus produtos.
O plano de promoção qualitativa é os objetivos futuros do banco BRAC, o que eles tentarão alcançar nos próximos anos. Banco BRAC estabeleceu metas de curto prazo para 5 anos & amp; dentro desse período eles dedicam todos os seus recursos & amp; mão de obra qualificada para aproveitar as metas ou objetivos desejados. Após a introdução, o banco BRAC provou ser o principal fornecedor de pequenos empréstimos para pequenas empresas & amp; empresários nesta indústria. O banco BRAC não quer restringir seus negócios apenas a depósitos e depósitos. dando empréstimos, mas tem um plano bem diversificado para fornecer todos os serviços prestados por qualquer banco multinacional. O objetivo final do banco BRAC é tornar-se líder de mercado no setor bancário & amp; Para alcançar o ápice, tem os seguintes objetivos de curto prazo.
Ferramentas promocionais: Agora os dias de sucesso de uma empresa ou organização dependem totalmente das ferramentas promocionais que eles usam para o seu serviço ou produto. O BRAC Bank usa outdoors, folhetos, prospectos, jornais e anúncios de estradas para a promoção. O BSSO (Sales and Service Officer) da BRAC Bank, o CRO (Customer Relationship Officer) e o pessoal de vendas é a principal parte promocional. O banco BRAC tem um segmento de clientes satisfeito e também promove o produto para outro cliente. Expansão Geográfica: Para qualquer expansão de negócios bem sucedida é uma parte inevitável do plano estratégico. Atravessar a fronteira ou definir limites geográficos indica o crescimento do negócio. O banco BRAC começou com uma declaração de missão & # 8220; O Banco de Crescimento Mais Rápido & # 8221 ;. De fato, está crescendo muito rapidamente. O banco BRAC está planejando estabelecer filiais para mais de 60 distritos dentro dos próximos 5 anos. O banco BRAC também estabeleceu uma filial no Afeganistão para provar suas forças de capital em comparação com outros bancos locais. Novo segmento de clientes: o banco BRAC é abençoado com um alto grau de clientes corporativos & amp; poupança doméstica. O banco BRAC está tentando identificar novos segmentos & amp; grupos de clientes para facilitar sua rápida expansão. A unidade de RH altamente talentosa do banco descobre que um grande número de estudantes universitários privados pertence principalmente a famílias afluentes. Então, eles encontraram uma oportunidade de negócios em potencial se puderem disponibilizar um cartão A 1M para esse segmento. Para que este plano seja um verdadeiro sucesso, o banco BRAC nomeou um && altamente motivados & amp; força de vendas energética & amp; Eles estão realizando várias campanhas promocionais em várias universidades privadas. Novo POS, Estande: o banco BRAC já estabeleceu um estande de caixas eletrônicos para até 112 locais. Até o final de 2009, eles vão definir estandes da A1M para mais de 200 locais em todo o país. O Banco BRAC também está fornecendo instalações de ponto de venda (PDV). Isso não é nada, mas fazer pagamento instantâneo para a compra no local da compra. Marcas famosas como Artística, Aarong, DIA gold, PQS, etc. são agora parte do serviço POS. O banco BRAC está planejando colaborar com pelo menos mais 30 marcas para assumir as instalações de POS. Cartão de marca: o BRAC tem um plano para colaborar com a VISA & amp; Master Card para fornecer o cartão Branded ao seu Corporate & amp; Clientes de alta classe.
Os planos promocionais quantitativos da empresa são os objetivos da empresa que eles devem atingir em um determinado período de tempo. A principal preocupação do banco é gerar lucro & amp; auxiliando assim os altos potenciais de crescimento. Actualmente, o banco tem 200.000 (duzentos mil) titulares de depósito de vários tipos & amp; o banco tentará obter mais l00000 (cem mil) clientes nos próximos anos.
Aumentar as vendas: a receita é o coração de qualquer negócio. A principal fonte de renda de um banco são os juros obtidos de empréstimos concedidos, portanto, um banco deve ter fundos suficientes para fornecer empréstimos & amp; manter fortes posições de liquidez. A principal fonte de fundos são os depósitos de clientes para várias contas, como poupança, esquema de depósito fixo, etc. Recentemente, o banco BRAC tomou programas promocionais massivos para atrair um vasto grupo de clientes a aceitar vários serviços, se oferecidos.
Estilo de Venda: Para Conta de Transação: Venda de Novos Negócios Atualmente, o conceito de ATM do BRAC é totalmente novo em Bangladesh. Veio para o mercado de caixas eletrônicos no início de 2005. Como os produtos são novos, eles estão seguindo o estilo de venda de novos negócios para seu cartão de caixa eletrônico, que está sob TA (Conta de transação).
Para (Rede Alta) HNW: O gerente de vendas da Missionary Selling da HNW (High Network) lida com a venda de clientes a granel, como uma corporação, onde eles seguem a Venda Missionária.
Para novos negócios que vendem o Brae Bank, os executivos de vendas precisam ser muito criativos e entusiastas. Então, eles têm que fazer a lição de casa sobre o cliente, sob a supervisão do Gerente de Vendas e do Líder da Equipe de Vendas.
Para Missionary Selling Brae Bank, basicamente, enviar um pouco mais alto nível de funcionários de vendas, por vezes, o gerente de vendas como eles lidam com o cliente em massa.
O banco BRAC tem agora principalmente quatro grupos de clientes:
Atividades de marketing do BRAC Bank Limited.
Atividades de marketing atuais:
As atividades atuais de mercado do BBL são as seguintes:
Promovendo seu produto existente através de suas filiais e lojas. O BRAC Bank participa da 1ª Feira de Remessas de Bangladesh em Chittagong. O Banco BRAC recebe a prestigiada DHL & # 8211; PRÊMIO DIÁRIO ESTRELA DO MELHOR NEGÓCIO. Banco BRAC doa Tk. 50 Lacs para ICDDR, o Hospital de Dhaka, em B. Banco BRAC suporta DMP para construir & # 8220; One Stop Service Center & # 8221; no DC Police Office, Tejgaon em Dhaka. BRAC Bank & amp; Persona organiza um workshop sobre soluções de beleza. O BRAC Bank patrocina um workshop para mulheres profissionais. O BRAC Bank lança o seu "Premium Banking Lounge", nº 8221 ;. BRAC Bank Distribui Prêmios da Wall Magazine Competition para comemorar o evento do Dia Internacional da Mulher. BRAC Bank assinou o MoU com a Apollo Hospitals Dhaka. O Banco BRAC recebe o Prêmio Nacional ICAB. O Banco BRAC recebe o Prêmio Nacional como o maior contribuinte de IVA para o exercício financeiro de 2007-2008. BRAC Bank participou da Feira de Carreira. Lançamento de SMS e Internet Banking. A Academia Bangla reconhece o BRAC Bank pelo seu apoio.
Conceito de marketing societal.
Sociedade, Cliente e Lucro estes três são os fatores do conceito de marketing social.
No escritório local do banco BRAC ltd. a base de clientes expandiu para 400.000 depósitos e 83.000 (aproximadamente). Entre esses clientes existem indivíduos, corporação, NFBI, govt. órgãos, ONGs, organismos autônomos etc., mas a maioria dos clientes do banco é clientes corporativos.
Taxa de crescimento anual do mercado: A qualidade do produto do banco BRAC é alta. Eles têm diferentes tipos de produtos e eles sempre tentam garantir produtos de boa qualidade para seus clientes.
Reputação da marca: A reputação da banda do banco BRAC ltd. também é alto. Eles têm 9 anos de experiência no setor bancário. E nesse período de tempo eles tentaram fornecer a seus clientes verdades de produtos e serviços de boa qualidade. Paciência, foco, transparência, objetivo, experiência, lealdade, cuidado, sinceridade, previsão, pontualidade, confiança e conhecimento. Esses 12 compromissos ajudam o banco a criar uma banda forte.
A rede de distribuição do banco BRAC ltd. É forte o suficiente para distribuir as atividades de marketing do banco em todo o país. Até o momento, o banco BRAC possui 56 filiais e 112 estandes A TM em todo o país, a partir dos quais realizam suas atividades de marketing. Fora isso, eles estão participando de diferentes ocasiões e eventos e atividades promocionais para promover seu banco. O banco também participa de atividades sociais e de caridade.
Qualidade de atendimento ao cliente.
Importância do Bom Atendimento ao Cliente: Um bom atendimento ao cliente sempre tem que jogar alguma regra, o atendimento ao cliente do BRAC Bank é sempre tentado para fornecer determinado serviço ao seu cliente. Esses são:
Satisfação do Cliente: A satisfação do cliente é o principal objetivo do atendimento ao cliente. Todo o pessoal da agência está sempre tentando dar o melhor serviço ao seu cliente. Construindo Relacionamento: O BRAC Bank trata o cliente como seu convidado É por isso que o supervisor geral sempre convidou cordialmente o cliente quando ele entra na agência e os atende até que eles deixem a agência. Isso ajuda o cliente a se tornar fiel ao banco. Banco, Expectativa do cliente: Como organização de serviços, o BRAC Bank sempre tenta oferecer o melhor serviço esperado por seu cliente. Maior taxa de serviço & # 8211; Expectativa de melhor serviço positivo & amp; Boca Negativa Negativa: O Banco BRAC está sempre seguindo o lema "O Cliente está sempre certo" # 8217; e também se comporta suavemente com o cliente. Fidelidade do Cliente: A BSSO e a CSM sempre demonstram simpatia por qualquer notícia triste do cliente ou compartilham um momento feliz com seu cliente existente. Ex: Enviar cartão Eid, Calendário, Informar sobre novas instalações, Aumentar o mercado Concorrência: BRAC Bank apresenta uma nova estratégia dia a dia para tornar o seu potencial cliente como seu fiel cliente.
Qualidade de serviço no olho do banco BRAC:
Qualidade de serviço é pontos de verificação de serviço para atendimento ao cliente ou quaisquer outros problemas em agências e departamentos de ligação com versões anteriores. Service Auditing and Monitoring SQ works with process & people part of customer Service.
Purpose of Service quality:
Access & Monitoring the performance-of CSO & OCCS on Regular basis. Process Designing and Reengineering Complaint handling Launching different service related campaign Design new customer service Asses and monitor customer Service standard in branches.
Can bank Control over their Customer:
1% die 3% move away 5% seek alternatives or develop other relations 9% begin doing business with the competitors 14% are dissatisfied with the product or service 68% are upset with the treatment they received.
That means bank have some control over 96% of the reason customers stop doing business with bank.
Customer service Quality Rules (Code of Conduct) of BRAC Bank:
Know your customer (KYC): When a client comes to open an account, try to get a clear idea about that person prior to open an account. Common facts required to be noticed are:
Social Position: Take prior permission from Head office and be careful in case of opening account for people who are Politicians, Customs, Technocrats, Judicial, Defense personnel, law enforcing agency, Income tax, Vat authority etc. Occupation: Type & nature of Business job nature and duration. Check the Trade License / employment documents. Take Prior permission from Head office and be careful when the occupation is in jewelry, Exchange House, Manpower, Courier Company, Hotel & Restaurant, Machine parts. Income Level: Check whether the level of income complies with the average industry income level for the sector and position where the customer belongs. Address Level: At least one of the addresses (permanent / present / work) mentioned in the account opening from should be verified by personal visitation of DSE or other officer of the Bank. Purpose of opening the account:
SWOT Analysis of BRAC Bank Ltd.
SWOT analysis is an important tool for evaluating the company’s Strengths, Weaknesses, Opportunities and Threats. It helps the organization to identify how to evaluate its performance and scan the macro environment, which in turn would help organization to navigate in the turbulent ocean of competition.
Company reputation: BRAC bank has already established a favorable reputation In the banking industry of the country particularly among the new comers. Within a period of 8 years, BBL has already established a firm footing in the banking sector having tremendous growth in the profits and deposits. All these have lead them to earn a reputation in the banking field.
Sponsors: BBL has been founded by a group of eminent entrepreneurs of the country having adequate financial strength. The sponsor directors belong to prominent resources persons of the country. The Board of Directors headed by its Chairman Mr. F H Abed. Therefore, BBL has a strong financial strength and it built upon a strong foundation.
Top Management: The top management of the bank is also major strength for the BBL has contributed heavily towards the growth and development of the bank. The top management officials have all worked in reputed banks and their years of banking experience, skills, expertise will continue to contribute towards further expansion of the bank. At BBL, the top management is the driving force and the think tank of the organization where policies are crafted and often cascaded down.
Facilities and equipment: BBL has adequate physical facilities and equipments to provide better services to the customers. The bank has computerized and online banking operations under the software called Financial banking operations. Counting machines in the teller counters have been installed for speedy service ant the cash counters. Computerized statements for the customers as well as for the internal use of the banks are also available.
Impressive branches: This creates a positive image in the minds of the potential customers and many people get attracted to the bank. This is also an indirect marketing campaign for the bank for attracting customers. 56 branches of the bank are impressive and are compatible· to foreign banks.
Interactive corporate culture: BBL has an interactive corporate culture. Unlike other local organization, BBL’s work environment is very friendly, interactive and informal. There are no bidden barriers or boundaries while interacting among the superior or the subordinate. The environment is also lively and since the nature of the banking job itself is monotonous and routine, BBL’s likely work environment boosts up the spirit and motivation of the employees.
Team work at mid level and lower level: At BBL’s mid level and lower level management, there are often team works. Many jobs are performed in groups of two or three in order to reduce the burden of the workload and enhance the process of completion of the job. People are eager to help each other and people in general are devoted to work.
Advertising and promotion of SME loan: This is a major setback for BBL and one of its weakest areas. BBL’s adverting and promotional activities are satisfactory but it SME loan is not advertised well. It does not expose its SME product to general public and are not in lime light. BBL does not have neon sign or any advertisement for SME loan in the city. As a result people are not aware of the existence of this bank.
NGO name (BRAC): BRAC is one of the largest NGO of the world and it is operating its activities in Bangladesh. BRAC bank is not a NGO bank but many people of them country consider it as a NGO bank like Grameen Bank which is not correct.
Low remuneration package: The remuneration package for the entry and the mid level management is considerably low. The compensation package for BBL entry level positions is even lower than the contemporary banks. Under the existing low payment structure, it will be very difficult to attract and retain higher educated employees in BBL. Specially CRO’s are not satisfied with compensation package provided to them.
Diversification: BBL can pursue a diversification strategy in expanding its current line of business. The management can consider options of starting merchant banking or diversify in to leasing and insurance. By expanding their business portfolio, BBL can reduce their business risk.
Product line proliferation: In this competitive environment BBL must expand its product line to enhance its sustainable competitive advantage. As a part of its product line proliferation, BBL can introduce the following products.
This is the fastest growing modem banking concept. BBL should grab this opportunity and take preparation for launching ATM. Since BBL is a local bank, they can form an alliance with other contemporary banks in launching the ATM.
Multinational banks: The emergence of multinational banks and their rapid expansion poses a potential threat to the new growing private banks. Due to the booming energy sector, more foreign banks are expected to arrive in Bangladesh. Moreover, the already existing foreign banks such as Standard Chartered are now pursuing an aggressive branch expansion strategy. This bank is establishing more branches countrywide and already launched is SME operation. Since the foreign banks have tremendous financial strength, it will pose a threat to local banks.
Upcoming banks: The upcoming private local banks can also pose a threat to the existing private commercial banks like BBL. It is expected that in the next few years more local private banks may emerge. If that happens the intensity of competition will rise further and banks will have to develop strategies to compete against an on slaughter of foreign banks.
Contemporary banks: The contemporary banks of BBL such as Dhaka bank, prime bank and Dutch Bangla are its major rivals. Prime bank and other banks are carrying out aggressive campaign to attract lucrative clients as well as big time depositors.
The success of any product is largely dependent on customer’s satisfaction and acceptance. Selling a product or a service is just the beginning of a relationship, which is to be built and maintained over the year. Only this way the sense of loyalty is established in customer’s mind.
BRAC Bank Limited with the commitment to provide Excellence service in Banking always tries to offer better product to the customers as well as keeping in mind about the volatility of the market Here in this part I have shown demand of customer satisfaction is related with its customers’ financial position and demand (by their occupation) and are they satisfied with BBL or not.
A Survey on Customer Satisfaction.
Research approach: We have surveyed on the people of different occupation. Today the demand of Deposit and loan is rapidly increasing. At the preliminary stage, only rich people were interested to take service from BRAC Bank. Now middle class segments are also interested to this sector. So we have surveyed on both high and middle class people. So I have tried my best to go through most of the places.
Contact Method: I have contacted to the persons individually with a questionnaires. Then I gave them both close-ended questions and open-ended questions. Most of the person gave answer of my entire question. Some did not because of their busyness and lacking of knowledge about loan procedure.
Sample design consists of three parts-
Sample size: for this research (the survey on customer satisfaction) the determined sample size is 100. Sampling frame: Opening an account is depending on the occupation of the family. He may be a company owner of related to any other type of business and he may be service holder. So the survey is conducted on these persons – businessmen & service holders. Sampling technique: For this research the researcher follow the convenience sampling. As here the main objective was to gather knowledge about the customer satisfaction.
Porter introduces five forces analysis. According to this framework, the intensity of competition determines the potential for creating abnormal profits by the firms in an industry. Whether or not the potential profits are kept by the industry is determined by relative bargaining power of the firms in the industry and their customers and suppliers.
Economies of scale: The economies of scale of banking industry are low. As the - large percentage of cost of banking industry is fixed. So, by the increasing number of customer per head fixed cost will be decreased, as economies of scale of this industry are low. So, this low economy of scale will attract the new entrant. So, threat will be high. We also observe that the low economies of scale give a signal of high profit. As a result our banking industry is flourishing which is the cause of high threat of new entry.
Product is undifferentiated: In the banking industry the product is different types of deposits and different types of loan. The banks belonging to the banking industry more or less provide the same type of product That means the different banks serve the customers with more or less same types of offerings. So, it can be said that the product is undifferentiated which is signal of threat of new entrants.
Capital requirements: For entering into the banking industry it requires a large capital. So, from this perspective the threat of new entrants is low. If we consider capital requirement then in the Bangladesh banking industry the new entrants will be few.
Customer switching cost: In the banking industry the switching cost is very low as the product is undifferentiated and more or less same type of services. So, customer can get the same satisfaction with all banks. And if customers want to shift that will be easy because the switching cost is low. So, the threat of new entrants is very high.
Incumbents don’t control distribution channels or sources of supplies: In the banking industry we can see that the Bangladesh bank has recently added some rules and regulation regarding the source of income of the depositors. So, th is incumbent has control distribution channels or sources of supplies in banking industry. From the view point threat of new entrants is low.
Bangladesh Bank regulation: Banking industry is totally regulated by Bangladesh bank. To start a new bank it has to face very complicate regulations. The bank must have to posses TK.100 core of paid-up capital. And other restrictions have to maintain.
Depositors and borrowers both are the major buyers of banking industry. Besides, some customers get other exceptional services from banks like – discounting bills, money drafting, over drafting, credit card service, A TM service, etc. Bargaining power of the buyers can be measures through the following –
Concentration of buyers and volume of purchase: Buyers of the banking industry are not much concentrated as there are a huge number of customers of banks. Though the buyers trade on high volumes, buyers markets are not concentrated.
Product Undifferentiated: General products of banking industry are undifferentiated. A little bit difference may exist Maximum services of bank are unique. Interest rate and service charges differ from bank to bank. But these differences are not much significant.
Buyers’ backward integration: There is a weaken threat of backward integration from borrowers but strong from the depositors. Depositors have the scope to invest their fund directly rather to via bank. They can invest in any business, share market or in any other sector and can gain profit, what is their ultimate goal. But it is quite hard for the borrowers to communicate directly with the depositors. So, the threat from the borrowers is weak.
Transparency of production cost: The banking operations are in general transparent. The interest rate of sector, cost of each services, the buyers know investment planning of banks, their ability, etc all. So, the buyers have a clear idea about the productive cost.
Products’ impact on quality of final product: Bank is mainly used as a source of money. Either to increase value of money through depositing or to gain profit by borrowing money. Whatever the job the quality of the goal or product of buyers is not much influenced by the point from where the money comes from. Through the interest rate is different bank to bank, it is not much different to influence the job of the buyers.
Power of suppliers: Suppliers are directly related to manufacturing industry. But in banking industry there is no vendor as it is a service industry. For banking industry there is no need of raw materials like the manufacturing industry. So, there is no supplier exactly like that. But here we can consider the necessary commodity that is related to administration of a bank like – PC, papers, pen, other furniture etc. But today the most important commodity is software. So, the sources supply this commodity to bank can be called supplier.
So, for this view, it can be said that the power of suppliers is not only low but also has minimal impact on this industry.
Few substitute of banking services are available. Other savings institutions, Leasing companies, Credit unions, Pension funds, Insurance companies, Finance companies and Mutual funds are most substitute service source of banks. We justified the following points to measure the threat of the substitute in banking industry –
Profitability of industry of substitute Service: Profitability of the substitute institutions is not higher than banking industry. As the substitute industries invest their funds for long run. But bank can invest their money for the short run rapidly. Also the risks of the substitute industries are higher than the banking industry. Bank also provides some exceptional services, like Discounting bills, etc which attracts the customers.
Improvement of Substitute services: Substitute service is improving its price and performance. But still they cannot be the perfect substitute of the service of bank. So, the above analysis viewed that the threat of substitute are lower in the banking industry.
Number of competitors: There are a huge number of competitors in the banking industry of Bangladesh. Now in Bangladesh about 49 commercial banks are participating. So, a greater degree of competition exists in this industry, which creates high degree of intra-industry rivalry.
Growth of industry: At a certain point of the life cycle the industry was increasing rapidly. It was after year 1995. But now the growth of the industry has come almost to a steady rate. As the intra-industry rivalry is fiercest, the industry is growing slowly.
% of Fixed Cost: Large percentage of the banking industry is fixed. As the bank mainly providing service to its customer the major elements of the business is related to fixed cost It also reflects the high degree of intra-industry rivalry.
Storage cost of Product: As the banking industry provides services to its customer there is no question of store product. So, the industry has no storage cost ultimately. So, it gives an opposite look.
Service undifferentiated: Service of all banks is mostly undifferentiated. This unique feature creates rivalry among the industry participants.
Buyers’ switching cost: Customer of the banking industry face comparatively low switching cost while they switch from one bank to another. But still there is a question of efficiency and reliability of the bank to customer about their service. As the switching cost is low, it is a threat to the bank and it creates great rivalry.
Exit barriers: Exit barriers for the banks are not much high. If the board of bank wants to have the industry easily it can do it by selling the bank to others. So, the rivalry created by this point is much low.
Findings and Problem Identification.
Findings of the Study: From the view point of Porter’s 5 forces a conclusive result regarding the potential profitability of the BRAC Bank is identified:
As the threat of new entrants is high that means competition will be increased in the future, which will reduce the profit. Power of buyer is minimum in the banking industry that will increase the profit. As the power of suppliers is ignorable, it cannot influence the profit. So, with this force we cannot predict the potential profit. Threat of substitutes is low which obviously give positive sign for predicting a potential profit. If the intra - industry rivalry will increase at an increasing rate and it create a unhealthy competition then it will surely reduce the profit.
From the view point of financial performance:
Increasing trend in foreign exchange business, profit and investment position.
From the view point of performance analysis:
Interest income has the most influence on loan amount than deposit amount.
From the view point of comparative analysis:
Though BRAC Bank has a positive trend but Prime bank is doing better because its cost of fund is lower and interest rate is lower. Credit risk is now stabilizing in BRAC bank but still needs to be more considerations.
From the view point of customer satisfaction:
Most customers are satisfied with BBL’s product. Wide range of customer groups in terms of age and occupation.
The Bank had also extended long term loan to a number of projects under syndicated financing arrangement with banks and financial institutions. BRAC Bank Limited had a pioneer role in providing necessary finance to the fixed income group for buying items that are necessary for raising the quality of living through its Consumer Credit Scheme. The Bank provide incentive bonus to its employees on the basis of profit earned during the year. This year the Bank provides five time’s basic salary as the incentive bonus to its employees and two festival bonuses which motivate its employees to perform their activities effectively and efficiently. The employees of the Bank are Young, energetic, cooperative and friendly. Their dealings with the client are cooperative and friendly which creates attractive perception about the client and interest to do business with the Bank. Because of the strong marketing effort of BBL the deposits amount has increased. For this even when competition has increased due to the intrusion of some new local banks, BBL has become successful to keep its strong position in credit division. BBL also gives preferences to its local customer through its marketing efforts. The number of branches of PBL is comparatively higher than other illustrative banks. As a result it covers a higher market segment and sector of the whole country.
Identification of Some Problems:
Pressure from Directors and Politicians for Credit Lack of Deposit for Credit Extensions: Loan default culture in Bangladesh. Defective Legal System. Higher cost of fund. Lack of Supervision and Monitoring: Changes in Policies Lower Remuneration Structure Insufficient employees for this reason the bank do not provide sufficient service to its potential customer. Mainly in pick period the presser of customer is very high. In Tongi Branch I have found car parking problem and people do not fell comfort to cross the big road and does banking function. As the lack of employee, they do not give time to the potential client for his (client) own interest, sometime some employees misbehaved to the client. Introduce problem is a great problem most of the employee does not help the new client as an introducer. Careless of the bank if the client’s good became damage most of employees do not agree to provide compensation. Most of the employee does not accept tom taka from the potential client. Limitation of proper training for this reason most of one department employee do not know the other department’s work properly.
Observation and Recommendations.
BBL is a well established Bank in Bangladesh. It is providing maximum services to the customer then other Bank. But it has some limitation that is mentioned above. I want to give some suggestion to remove these problems or reduce these problems BBL should increase manpower. Not only Tongi branch but also other branches need more employees to provide maximum service. At least general banking department and cash department the Bank should provide sufficient employee.
The concluding remarks on the above mentioned topic, its discussions, analysis and evaluation are as follows with recommendation:
Setting proper planning for each and every work as well as for the whole department. Managerial supervision is also wanted to increase. Reduce the service charge for account and other service charge. Because most of the customer complaint about over charging ex: Statement issue charge. Proper maintenance of files and necessary files and documents on daily basis. Separating Card department and concern operation because in most of the department BSSO doing all types of customer related works. Ensure that every one working in Software knows it properly and giving them personal ID. Changes in banking policies will not be sufficient the purposes unless it is followed by a change in the attitude and outlook of both the customers and the bankers. BRAC Bank Limited should be enforced to expand its activities and loan programs in the rural areas to serve the national interest. Diversification of the loan portfolio is, of course, the key to lowering overall credit risk. Default risk can be lowered through diversification of credit programs at each and every comer of the economy as best as possible. So the BBL should diversify the loan portfolio to reduce risk. BBL should introduce prime mte for the best customers which will attract the good customers. It is observed that irregular borrowers are given facilities like loan rescheduling, time extension etc. But a regular customer does not get any facility. For motivating the employees to perform their activities efficiently and effectively BBL should restructure the remuneration structure of the employees. Since the lending rate of BBL is comparatively high, it can attract more customers by lowering the rate of lending If the bank wants to provide services to the customer easily and comfortably it should increase the number of branch and should it place in a suitable situation when the client come and parks their cars easily. Introducer is an important factor for open an account most of people do not have introduce but they wants to deposit money to the bank so for increasing deposit the employee should do their function. To reduce the bad character of employee the bank should provide physical training. Another reason of misbehavior is lack of employee. The present employee became fad up and they misbehave to the client.
We moved a long way from the time when the banks were deposit taking and money-lending institution. The old concepts, attitudes and methods in banking have undergone a marked change all over the world. Modem Banking is an outcome development driven by changing financial activities and lifestyle. Bangladesh has not lagged behind. Banks are required to participate in the nation building activities and act as agent for bringing about socioeconomic changes.
Entering as a new bank in private banking scenario of Bangladesh, BRAC Bank is constantly try to cross the obstacles regarding typical business oriented ideas and come up with innovative curtailed to its Consumers need to harvest maximum benefit for them. BRAC Bank Limited is a third generation bank inaugurated on 4 July 2001 with a mission of providing best banking service in the country to enhance economic activity.
In the world of global economy, banking needs have become more diverse and exotic than ever before. In this regard BRAC Bank promises to fulfill every possible Customer needs with high quality service and satisfaction. This success has resulted from the dedication, commitment & dynamic leadership of its management over the periods. To become market leader in providing banking services, introduction of sophisticated banking instruments i. e., on line banking services, A TM services is a demand of time.
BRAC Bank is maintaining its competitiveness by leveraging on its on line Banking Software and modem IT infrastructure. It is the pioneer amongst the local banks in introducing innovative products like SMS Banking, Phone Banking, and Internet Banking and so on.
Though having some drawbacks the bank’s overall performance is satisfactory. I wish a prosperous future for the Bank.
Something Interesting to Read September 2015.
This is the thread about books related for stocks, forex, financial market and economics. Please make a post about books with possible cover image, short description and official link to buy (amazon for example).
Posts without books' presentation, without official link to buy and with refferal links will be deleted.
Posts with links to unofficial resellers will be deleted.
Why did the size of the U. S. economy increase by 3 percent on one day in mid-2013--or Ghana's balloon by 60 percent overnight in 2010? Why did the U. K. financial industry show its fastest expansion ever at the end of 2008--just as the world's financial system went into meltdown? And why was Greece's chief statistician charged with treason in 2013 for apparently doing nothing more than trying to accurately report the size of his country's economy? The answers to all these questions lie in the way we define and measure national economies around the world: Gross Domestic Product. This entertaining and informative book tells the story of GDP, making sense of a statistic that appears constantly in the news, business, and politics, and that seems to rule our lives--but that hardly anyone actually understands.
Diane Coyle traces the history of this artificial, abstract, complex, but exceedingly important statistic from its eighteenth - and nineteenth-century precursors through its invention in the 1940s and its postwar golden age, and then through the Great Crash up to today. The reader learns why this standard measure of the size of a country's economy was invented, how it has changed over the decades, and what its strengths and weaknesses are. The book explains why even small changes in GDP can decide elections, influence major political decisions, and determine whether countries can keep borrowing or be thrown into recession. The book ends by making the case that GDP was a good measure for the twentieth century but is increasingly inappropriate for a twenty-first-century economy driven by innovation, services, and intangible goods.
Interview With Richard Duncan, Author of The New Depression.
Richard Duncan is author of the following book :
The New Depression: The Breakdown of the Pap.
Why the global recession is in danger of becoming another Great Depression, and how we can stop it.
When the United States stopped backing dollars with gold in 1968, the nature of money changed. All previous constraints on money and credit creation were removed and a new economic paradigm took shape. Economic growth ceased to be driven by capital accumulation and investment as it had been since before the Industrial Revolution. Instead, credit creation and consumption began to drive the economic dynamic. In The New Depression: The Breakdown of the Paper Money Economy, Richard Duncan introduces an analytical framework, The Quantity Theory of Credit, that explains all aspects of the calamity now unfolding: its causes, the rationale for the government's policy response to the crisis, what is likely to happen next, and how those developments will affect asset prices and investment portfolios.
In his previous book, The Dollar Crisis (2003), Duncan explained why a severe global economic crisis was inevitable given the flaws in the post-Bretton Woods international monetary system, and now he's back to explain what's next. The economic system that emerged following the abandonment of sound money requires credit growth to survive. Yet the private sector can bear no additional debt and the government's creditworthiness is deteriorating rapidly. Should total credit begin to contract significantly, this New Depression will become a New Great Depression, with disastrous economic and geopolitical consequences. That outcome is not inevitable, and this book describes what must be done to prevent it.
Presents a fascinating look inside the financial crisis and how the New Depression is poised to become a New Great Depression Introduces a new theoretical construct, The Quantity Theory of Credit, that is the key to understanding not only the developments that led to the crisis, but also to understanding how events will play out in the years ahead Offers unique insights from the man who predicted the global economic breakdown.
Alarming but essential reading, The New Depression explains why the global economy is teetering on the brink of falling into a deep and protracted depression, and how we can restore stability.
Here's a summary of the points discussed:
4. In terms of investments, Richard favors real estate that can be turned into rental income. He finds public stocks to be a bit too close to the derivatives crisis, and does not think gold is immune to a severe decline if growth cannot be obtained.
Envolvente e informativo, o Algorithmic Trading abrange habilmente uma ampla gama de estratégias. Amplamente dividido nos campos de reversão da média e de momentum, ele estabelece técnicas padrão para negociar cada categoria de estratégias e, igualmente importante, as razões fundamentais pelas quais uma estratégia deve funcionar. A ênfase é em estratégias simples e lineares, como um antídoto para os vieses de sobreposição e espionagem de dados que freqüentemente atormentam estratégias complexas. Ao longo do caminho, fornece cobertura abrangente de:
Choosing the right automated execution platform as well as a backtesting platform that will allow you to reduce or eliminate common pitfalls associated with algorithmic trading strategies Multiple statistical techniques for detecting "time series" mean reversion or stationarity, and for detecting cointegration of a portfolio of instruments Simple techniques for trading mean-reverting portfolios—linear, Bollinger band, and Kalman filter—and whether using raw prices, log prices, or ratios make the most sense as inputs to these tests and strategies Mean-reverting strategies for stocks, ETFs, currencies, and futures calendar and intermarket spreads The four main drivers of momentum in stocks and futures, and strategies that can extract time series and cross sectional momentum Newer momentum strategies based on news events and sentiment, leveraged ETFs, order flow, and high-frequency trading Issues involving risk and money management based on the Kelly formula, but tempered with the aut hor's practical experience in risk management involving black swans, Constant Proportion Portfolio Insurance, and stop losses Mathematics and software are the twin languages of algorithmic trading. Este livro permanece fiel a essa visão usando um nível de matemática que permite uma discussão mais precisa dos conceitos envolvidos nos mercados financeiros. And it includes illustrative examples that are built around MATLAB© codes, which are available for download. Embora o Algorithmic Trading contenha uma abundância de estratégias que serão atraentes para os traders independentes e institucionais, não é um guia passo-a-passo para implementá-las. Ele oferece uma avaliação realista das técnicas comuns de negociação algorítmica e pode ajudar os operadores sérios a aperfeiçoar ainda mais suas habilidades nesse campo.
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Nobody understands this better than author Keith Fitschen—a thought leader in trading system development whose most popular system, Aberration, has been named "One of the Top Ten Trading Systems of All Time" by Futures Truth. For more than twenty-five years, Fitschen has developed and actively traded his proven systems, and now he shares his extensive experience in this field with you.
Engaging and accessible, Building Reliable Trading Systems opens with a practical look at exactly what is achievable with a trading strategy. This includes documented performance from some of the best money managers in the world over the last five years, metrics that best characterize a trading strategy's performance, and a set of questions to help you define what would constitute a "tradable strategy" according to your personal risk-taking tolerance. It also addresses one of the biggest problems in developing a strategy—curve-fitting—and presents a unique methodology known as "Build, Rebuild, and Compare," or BRAC, that can be used to determine the degree of curve-fitting in your strategy development.
With this information in hand, Fitschen moves on to outline two tradable systems: one a short-term scalping system for stocks, and the other a mid-term trend-following strategy for commodities. Entries, exits, and trading filters are discussed as these systems are developed. By the end of the process, both are "tradable" as is, but in order to tailor them to a range of risk-reward profiles—from large stock and commodity accounts to small—you'll be introduced to some essential money management techniques. Fitschen also develops a money management overlay to trade the stock and commodity strategies together, which can yield a trading solution that is better than either alone.
And for those who want even more detail about the strategies developed in this book, the trades for both systems can be found on keithstrading. At the website, you can input your user name and password to find the TradeStation Easy Language code and daily signals for them.
Written with the serious trader in mind, Building Reliable Trading Systems contains information that you'll be hard-pressed to find elsewhere—from BRAC to bar-scoring—and will put you in a better position to generate realistic trading returns over time.
EANS-News: Brac Systems Inc. / Brac Systems Starts Trading of its Shares at the Frankfurt Open Market.
Ville St-Laurent / Montreal, Quebec (euro adhoc) -
Corporate news transmitted by euro adhoc. The issuer/originator is solely responsible for the content of this announcement.
June 11, 2010, Brac Systems.
Inc. (BAAC, ISIN: CA10374R1073) announces, that shares of the company will be publicly tradable at the Open Market of Deutsche Boerse AG in Frankfurt from Monday, June 14, 2010. Renell Wertpapierhandelsbank AG will act as the market maker for the floor trading at the Frankfurt Stock Exchange, as well as the Company´s designated sponsor for continuous trading on Xetra, the electronic trading platform.
Brac Systems Inc. is a Canadian company active in the development, production and sales of greywater recycling systems and related technologies. The Company has developed a number of fully integrated systems for the recycling of greywater and harvesting of rainwater for residential and commercial markets. The Company is vertically integrated, covering all aspects from research and development to sales and installation, both directly and through its network of dealers. Founded in 2005, the Company has generated sales in more than thirty countries worldwide.
In addition to the greywater recycling and rainwater harvesting solutions, Brac Systems generates further revenues from related products and services such as pumping systems, filtration systems, flow monitoring, electronic control systems, software and consulting.
Dennis Yasar, President and CEO of Brac Systems, stated, "We are at an exciting stage in our corporate development. Whereas the first few years were mainly focused on developing our product lines, production capacity and marketing capabilities, we are now in a position where we can accelerate growth and benefit from the significant opportunity in this market. The intended listing is part of our long term growth strategy. Our choice for a listing in Germany was based on two considerations. Firstly, the cost of a German listing represents a considerable saving verses listing elsewhere. Furthermore, having grown up and having been educated in Germany, I am well familiar with the country and its markets and we hope to develop a number of initiatives related to Germany."
Greywater is wastewater generated from domestic activities and comprises around 50% of residential wastewater generated from all of a premises´ sanitation equipment (except kitchen and toilets). With fresh water becoming an increasingly scarce commodity around the world and with a greater focus on increased efficiency and improved environmental performance, the market for greywater recycling systems is expected to undergo accelerated growth over the coming years.
Brac Systems Inc. is a leader in its field due to its capability to deliver fully integrated systems from residential homes through to large institutional and commercial facilities. The Company benefits from government sponsoring of its research and development program, allowing for the development of low cost sophisticated systems. With its capabilities in systems integration, monitoring and control software, Brac Systems Inc. has developed solutions with faster and superior performance than the general competition. In its North American markets, the Company further benefits from having received full approval and certification of its various systems, creating a significant barrier to entry for both domestic and international competitors.
Brac Systems Inc. operates its commercial activities both directly and through an international network of distributors and systems integrators. The Company is furthermore a preferred supplier of many architects, engineers and project developers. With regulation stipulating that new institutional buildings in the US are required to include greywater recycling systems, this provides the Company with a strong sales driver in this region.
Additional information can be found at: bracsystems.
end of announcement euro adhoc.
issuer: Brac Systems Inc.
CA-H4R 2J5 Ville St-Laurent / Montreal, Quebec.
phone: +1 514 856 2722.
sector: Water Supply.
stockmarkets: Open Market: Frankfurt.
Rückfragen & Kontakt:
SCHWARZ Financial Communication.
Tel.: +49 611 1745 398 0.
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Three Line Break Charts.
Índice.
Three Line Break Charts.
Introdução.
Inventado no Japão, os gráficos Three Line Break ignoram o tempo e apenas mudam quando os preços movem uma certa quantia. In this regard, these charts are quite similar to Point & Gráficos de figuras. Três gráficos de quebra de linha mostram uma série de linhas verticais brancas e pretas. White lines represent rising prices, while black lines portray falling prices. Os preços continuam na mesma direção até que uma reversão esteja garantida. A reversal occurs when the closing price exceeds the high or low of the prior two lines.
Construção.
Antes de analisar os detalhes da construção, alguns esclarecimentos estão em ordem. Primeiro, as barras em preto e branco no gráfico de preços são chamadas de "linhas". Em segundo lugar, as alterações de linha são baseadas em preços de fechamento, e não na faixa de alto-baixo. Em terceiro lugar, três gráficos de quebra de linha evoluem com base no preço, não no tempo. O primeiro gráfico abaixo mostra 85 candelabros ou dias de negociação de 21 de março a 20 de julho. Um gráfico Three Line Break condensa essa ação de preço em 44 linhas em preto e branco. Esta técnica filtra o ruído para se concentrar apenas nos movimentos de preços que são considerados significativos.
Duas linhas reversas.
Cada novo preço de fechamento produz três possibilidades.
A alta ou baixa das duas linhas anteriores define o ponto de reversão. If the most recent line is black (down), then the high of the last two lines marks the reversal point. Um fim acima desta altura exigiria uma linha branca para denotar uma inversão de preços. Tenha em mente que apenas a linha mais recente deve ser preta (para baixo). A linha logo antes dessa linha preta pode ser branca (para cima) ou preta (para baixo). É a baixa dessas duas linhas que dita o ponto de reversão. O gráfico abaixo mostra Dell Inc (DELL) com três reversões de 2 linhas. Os dois primeiros formados com duas linhas pretas. The third reversal formed with a white line and a black line. As linhas vermelhas horizontais marcam o ponto de reversão, que a linha branca excedeu para forjar a inversão.
Se a linha mais recente for branca (para cima), a baixa das duas últimas linhas marca o ponto de reversão. Um fim abaixo desta baixa exigiria uma linha negra para observar uma inversão de preços. Tenha em mente que apenas a linha mais recente deve ser branca (para cima). A linha logo antes desta linha branca pode ser branca (para cima) ou preta (para baixo). The low of these two is what decides the reversal point. The chart below shows United Parcel (UPS) with three 2-line reversals. A primeira e a terceira reversões apresentam uma combinação de linha preta / linha branca. The middle reversal shows two white lines. As linhas verdes horizontais marcam os pontos de baixa ou inversão, que a linha preta subseqüente excedeu para forjar a inversão.
Reversões de três linhas.
Como o nome indica, o Three Line Break Chart trata de quebrar três linhas. As reversões de duas linhas podem ocorrer em um intervalo de negociação ou como uma continuação da tendência maior. A Three Line Break, por outro lado, denota um movimento mais forte que pode sinalizar uma reversão de tendência. Uma inversão de tendência de alta ocorre quando três linhas pretas se formam e uma única linha branca quebra a alta dessas três linhas. Uma reversão de baixa ocorre quando três linhas brancas se formam e uma única linha preta corta a parte inferior dessas três linhas.
The chart above shows the Russell 2000 ETF (IWM) moving from a downtrend to an uptrend and back to a downtrend. A tendência de baixa começa com a primeira linha negra em 6 de junho. A new black line will not be drawn unless prices move below this low. Observe como a data mudou de 6 de junho a 8 de junho sem uma linha entre (1). 7 de junho não é mostrado porque os preços não se moveram o suficiente para justificar uma nova linha negra ou uma linha de reversão branca. Os preços passaram para uma nova baixa em 8 de junho para justificar uma nova linha negra. Esta tendência de queda continuou até o preço de fechamento exceder o máximo das três linhas pretas anteriores (2). Este 3-Line Break marcou o início de uma nova tendência de alta em 21 de junho. Os preços negociados dentro do alcance desta linha branca até o dia 28 de junho (3). Em 28 de junho, cinco dias de negociação depois, os preços ultrapassaram esta alta para justificar uma nova linha branca. Os preços continuaram mais altos nos próximos seis dias de negociação, pois novas linhas brancas foram adicionadas a cada dia. A tendência de alta reverteu quando os preços se moveram abaixo da baixa das três linhas brancas anteriores (4). This 3-Line Break justified a new black line to signal the start of a downtrend.
Apoio e resistência.
Três gráficos de quebra de linha produzem altos e baixos de reação claros sobre os quais basear a resistência e o suporte. A análise de gráficos funciona da mesma maneira que em uma barra ou gráfico de castiçal. O exemplo abaixo mostra Constellation Energy (CEG) com uma zona de resistência clara marcada por três níveis de reação. O estoque quebrou a resistência com um aumento no início de abril e continuou muito mais alto. Além disso, observe que uma bandeira ou canal de queda se formou em fevereiro.
Os padrões clássicos também são viáveis nos gráficos Three Line Break. Duplo fundo, duplo topo, padrão de cabeça e ombros, triângulos e outros podem se formar nesses gráficos. O gráfico abaixo mostra Vulcan Materials (VMC) com um grande triângulo simétrico formando de janeiro a maio. O estoque quebrou a linha de tendência inferior e apoiou com um forte declínio no início de maio.
Conclusões
Como seus outros primos japoneses (Kagi e Renko), os gráficos Three Line Break filtram o ruído, concentrando-se exclusivamente nas mudanças de preços. As linhas não mudam a menos que o preço mude de um montante específico. Em contraste com Point & amp; Gráficos de figura, que usaram um tamanho de caixa fixa, essa quantidade depende do intervalo das duas últimas linhas. Esse intervalo pode variar um pouco. A capacidade de filtrar o ruído torna esses gráficos especialmente úteis para determinar a tendência subjacente. É fácil detectar altos e baixos importantes. Armed with this information, chartists can identify uptrends with higher highs and higher lows or downtrends with lower lows and lower highs. As with all charting techniques, chartists should employ other technical analysis tools to confirm or refute their findings on Three Line Break charts.
SharpCharts.
Os gráficos de três linhas podem ser desenhados em SharpCharts, selecionando Three Line Break para "Type" em "Chart Attributes". Os usuários podem verificar a caixa "preços de cores" para ver as linhas vermelhas para os períodos de baixa. Clique aqui para um exemplo ao vivo.
Um estudo mais aprofundado.
As the name implies, this book goes beyond candlesticks to show chartists other technical analysis techniques from the Far East. Nison dedica um capítulo inteiro aos gráficos Three Line Break. Nison also covers Renko charts, Kagi charts and explains how Japanese traders use moving averages.
Brac trading strategy
The investment management industry has experienced considerable turmoil since the financial crisis began in 2007. There is a growing opportunity for smaller, more client focused firms to take market share away from the large institutions where investors have lost confidence. Our Managed Trading Account “MTA” product has many advantages over traditional funds and pooled investment products.
Boutique Firm, Client Focused.
Smaller boutique investment management firms have to go that "extra mile" to attract clients and ensure continued success and growth. One of the advantages of investing your money with a firm such as ours is the close relationship you will experience with us as opposed to other giant financial institutions.
As your investment manager we report directly to you on a monthly basis with details on your investment performance, market activity and news over the period. You our encouraged to speak with us on a regular basis as well as attend events we host as our guests.
The Cayman Islands.
The Cayman Islands are a British Overseas Territory located in the Caribbean. The territory comprises of the three islands of Grand Cayman (where we are located), Cayman Brac, and Little Cayman. The Cayman Islands are a major world offshore financial centre.
With an average income of around $37,600 USD, Caymanians have the highest standard of living in the Caribbean. The Cayman Islands GDP per capita is the 14th highest in the world and the islands print their own currency, the Cayman Islands Dollar (KYD), which is pegged to the U. S. dollar at a fixed rate of 1 KYD = 1.25 USD.
The Cayman Islands are a major international financial centre. The biggest sectors include banking, hedge fund formation and investment, structured finance and securitisation as well as general corporate activities. Regulation and supervision of the financial services industry here is the responsibility of the Cayman Islands Monetary Authority (CIMA).
A report published by the International Monetary Fund (IMF), in March 2005, assessing supervision and regulation in the Cayman Islands' banking, insurance and securities industries, as well as its money laundering regime, recognised the jurisdiction's comprehensive regulatory and compliance frameworks. "An extensive program of legislative, rule and guideline development has introduced an increasingly effective system of regulation, both formalizing earlier practices and introducing enhanced procedures", noted IMF assessors. The report further stated that "the supervisory system benefits from a well-developed banking infrastructure with an internationally experienced and qualified workforce as well as experienced lawyers, accountants and auditors", adding that, "the overall compliance culture within Cayman is very strong, including the compliance culture related to AML (anti-money laundering) obligations".
Consistent Absolute Returns.
The absolute return or simply return is a measure of the gain or loss on our Managed Trading Accounts expressed as a percentage of invested capital. The adjective absolute is used to stress the distinction with the relative return measures often used by long-only equity funds that are not allowed to take part in short selling.
The hedge fund industry is defined by absolute returns. Unlike traditional asset managers, who try to track and outperform a benchmark (a reference index such as the Dow Jones and S&P500), we employ innovative trading strategies in order to produce a positive return regardless of the direction and the fluctuations of capital markets. This is one reason why hedge funds are referred to as alternative investment vehicles.
Invest In Our Innovative Managed Trading Accounts.
We aim to deliver consistent absolute returns with low volatility and risk.
Links Rápidos.
Informações de contato.
Cayman Atlantic LTD. Clifton House, 75 Fort Street. George Town, Grand Cayman, KY1-1108 Cayman Island.
Level 39, One Canada Square, Canary Wharf, London E14 5AB, United Kingdom.
Direitos autorais e cópia; 2014 Cayman Atlantic LTD. Todos os direitos reservados.
Licensed to conduct investment business by the Cayman Islands Monetary Authority (Licence No: 580230)
Apply For A Managed Trading Account.
In order to apply for a Managed Trading Account you must be either (a) a sophisticated person; (b) a high net worth person; or (c) a company, partnership or trust (whether or not regulated as a mutual fund) of which the shareholders, unit holders or limited partners are one or more persons falling within (a) or (b).
Impact Evaluation of BRAC's Targeting the Ultra-Poor Program in South Sudan.
Development Challenge.
Microfinance programs provide access to credit for individuals and households who are excluded from formal finance institutions due to income or lack of a financial history. However, even microfinance programs fail to reach the poorest households, whose income is often too low or sporadic to consistently service even small microfinance loans. Programs that specifically target and tailor to these “ultra-poor” households are often incredibly expensive. NGOs seeking to reach the ultra-poor lack a proven, low-cost program design.
BRAC has implemented a “Targeting the Ultra-Poor” program in Bangladesh which provided livestock and training to the poorest households, and had some success in increasing household welfare. Now, BRAC seeks to identify the lowest-cost method for implementing a similar program in South Sudan.
The ultra-poor of South Sudan generally earn smaller average household incomes and face higher average local prices than in Bangladesh. Generally, the poorest households in South Sudan invest their time in low-return activities, earning their livelihood via subsistence agriculture or gathering, and aspiring to wage-based employment. They are typically underserved or ignored by institutional assistance, often isolated, and unable to participate in available microfinance institutions.
This study will take place in the Gumbo area of South Sudan, where NGO operations are low and there are more frequent clusters of poor households. To be eligible for the program, households must own less than 5 acres; have a female in the household selling labor, a male earner unable to work, working school-aged children, or no productive assets. Additionally, targeted households are regarded by others in the community as being among the poorest in that village.
Evaluation Strategy.
Researchers will use a randomized evaluation to assess which components of a “targeting the ultra-poor” program are required to have impact greater than the value of an equivalent cash transfer. Ultra-poor households will be identified via a household census in thirty villages. A total of 625 households will be randomly assigned to four groups. Both treatment groups will receive a regular support packages that includes food stipends, livelihood skills training, financial training, and savings support. Both also receive an asset transfer, but households in T2 receive a transfer worth twice the value of the transfer in T1. One comparison group will receive the standard support package and a cash transfer equal to the value of the asset transfer in T1, and another comparison group will receive no treatment.
By comparing pre and post-project surveys, researchers seek to identify what assets best serve the needs of the population, the impact of asset transfers to the ultra-poor compared to traditional consumption transfers and baseline, and the impact return to capital of asset transfers based on the value of assets distributed. Results of this study will provide insight as to the necessary costs of a successful asset-transfer program in improving the incomes and livelihoods of the ultra-poor.
Results and Policy Implications.
Photo Credit: Oxfam. Children collect water for their families in the half-light of sunset. Minkaman, Awerial County, South Sudan.
Researchers.
Ethan Ligon (UC Berkeley), Elliot Collins (UC Berkeley), Reajul Chowdhury (BRAC)
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